Başlangıç > 3 Kapı 3 Kilit, Gülcan Görüroğlu > İki Çocuk Annesi Gülcan Görüroğlu Ölüm Orucuna Başlama Nedenlerini Anlatıyor: Kızlarım ‘Özerk Demokratik Üniversite’de Okusun Diye

İki Çocuk Annesi Gülcan Görüroğlu Ölüm Orucuna Başlama Nedenlerini Anlatıyor: Kızlarım ‘Özerk Demokratik Üniversite’de Okusun Diye

Gülcan GörüroğluBu kararı özgür irademle aldım. Ben 33 yaşında bir insanım. Bu kararımı hiç kimse birilerine maletmeye kalkıp, suçlu aramasın. Eğer bir suçlu varsa; o da, tecriti kaldırmayarak 122 insanın ölümüne neden olan ve benim de ölüm orucuna başlamama neden olan AKP iktidarı ve Adalet Bakanlığı’dır. Tecrit kaldırılıncaya kadar ölüm orucundayım. Ve tecrit kaldırılmazsa benden önceki 122 insan gibi ben de gün gün, hücre hücre eriyerek öleceğim.

Gülcan Görüroğlu

Neden ölüm orucuna başladınız?

Gürcan Görüroğlu: Bu ikinci ölüm orucu eylemim. İlki 2000 yılında ikinci ölüm orucu ekibinde olmuştu. 19 Aralık Katliamı‘nda Kürkçüler Hapishanesi‘ndeydim. Ölüm orucu ve zorla müdahaleden dolayı sağlık sorunlarım oluştu. Bu yüzden o süreci tam olarak hatırlamıyorum. Hastaneden sonra Ceyhan Hapishanesi‘ne götürüldüm. Buradaki arkadaşların ilgisi ve bakımı ile biraz düzeldim. Kasım 2004’de tahliye oldum. Dışarı çıktıktan sonra içerideki tecritin dışarıda da farklı şekillerde ama özü değişmeden sürdüğünü gördüm. Öyleki akşam bir akrabaya ziyarete gidilecek ama o saatte tv’de dizi var. “Ya boşver ziyareti, diziyi izleyelim daha sonra gideriz”, deniliyor. Bunun gibi bir çok örnek var. Tecrit sadece cezaevlerinde değil, dışarıda ve hayatın her alanında uygulanan bir politikadır.

Tecritten dolayı 122 ölüm var bunu herkes biliyor. Ama bilinmesine rağmen tepkisizlik var. İçeride bu kadar ölüm varken ben vicdan sahibi biri olarak rahatsız oluyordum. Sonuçta tecriti birebir yaşayan biri olarak bu zulmü ve etkilerini biliyorum. Tecritin kaldırılması gerektiğine inanan duyarlı ve devrimci bir insan olarak 2. kez ölüm orucuna başladım. Eski bir tutsak olarak o dönem avukatlığımı yapan Behiç Aşçı�nın ölüm orucuna başladığını öğrendiğimde çok şaşırdım ve bendeki rahatsızlık daha da arttı. Bir avukat dışarıda olduğu halde ölüm orucuna başlıyorsa, ben tecriti iliklerine kadar yaşayan biri olarak neden ölüm orucuna başlamayayım dedim.

2 kızı olan bir annesiniz. Bu kararı alırken bir anne olarak neler düşündünüz ve hisettiniz?

Gürcan Görüroğlu: Bu kararı alma nedenlerimden biri de çocuklarım ve onların geleceği. 14 ve 16 yaşlarında 2 kızım var. İkisi de öğrenci. Dedim ya tecrit hayatın her alanında. Bu alanlardan biri de milyonlarca çocuğumuzun okuduğu okullar. Mesela ben kızlarımı okullarında ziyaret için gittiğimde; okul kapısında sivil polisleri, okul güvenliğini ve her yerdeki kameraları gördüm. Okul değil sanki F Tipine gitmiş gibi hissettim kendimi. Eğitim sistemi sürekli allı pullu olarak anlatılır ama bizler eğitim sisteminin bozuk ve adaletsiz olduğunu biliyoruz. Ve bu adaletsizliğe neden olan zihniyet ile cezaevlerinde tecrit uygulayan zihniyet farklı değil. İkisinde de amaç aynı. Kısacası ölüm orucuna başlama nedenlerimden biri; çocuklarımın ve çocuklarımızın eşit, baskının olmadığı, özgür koşullarda üniversite okuyabilmeleridir.

122 ölüme rağmen 6 yıldır tecrit sorunu niye çözülmedi sizce?

Gürcan Görüroğlu: Başta F tiplerini 5 yıldızlı otel gibi tanıtmaya çalıştılar. Bu kadar iyi ve rahat yerler ise o zaman neden 122 insan öldü. 6 yıldır süren direniş karşısında hiçbir çıkar yolu olmayan AKP, tek çözüm olarak sansür, baskı ve günlük yasalarla gizlemeye çalışıyor. Tecrit, çözümü çok basit bir sorun aslında. Ama AKP başta, ABD ve AB emperyalizminin çıkarları ve daha sonra da kendi çıkarları için bu sorunu çözmüyor. IMF politikalarının rahat uygulanabilmesi için halkın teslim alınması gerekiyor. Bunu başarabilmenin ilk yolu da halkın öncüsü olan devrimcileri teslim almaktır. Öncüsü teslim alınan bir halkın çok daha rahat teslim alınabileceğini biliyorlar. Tecritle temel hedef bu.

DKÖ, parti, oda, sendika ve genel olarak halkımıza yönelik bir mesajınız var mı?

Gürcan Görüroğlu: 6 yıldır dışarı çok duyarsız kaldı. Klasik gerekçe ise ölüm orucuna karşıyız. Ortada tecrit sorunu var. Peki bu sorun nasıl çözülecek. Cevap olarak; “Biz de üzülüyoruz, karşıyız” deniliyor ama ciddi anlamda yapılan bir şey yok. Eğer ilk günden ortak bir duyarlılık ve tepki olsaydı tecrit sorunu şimdiye kadar çözülürdü. Ama 122 ölüme rağmen hala geç değil. Özellikle avukatlar, Behiç Aşçı’yı iyi düşünmeli bence. Av.Behiç Aşçı, ölüm orucuna yeni başlayan 13. ekipteki 3 insanın, sonlara yaklaşan Serpil Cabadan’ın ve benim ölüp ölmemem biraz da duyarlı olması gereken kesimlerin elinde. Yaşam kutsaldır diyenler yeni bir sınav ile karşı karşıyadır. Yaşamamızı gerçekten istiyorlarsa; bizim tek isteğimiz tecritin kaldırılması. Tecritin kaldırılması için mücadele edip tecriti kaldırsınlar ve kutsal olan yaşamlarımızı kurtarsınlar. Tecrit hepimizin sorunu. Ve hep beraber mücadele edilmesi lazım. Ne yapabiliriz diyenler; heyetler oluşturulup resmi yetkililerle görüşülebilir, bir doktor hastalarına anlatabilir, partiler, sendikalar binlerce üyesine anlatabilir, imza kampanyaları yapılabilir. Yani herkesin ve her kurumun mutlaka yapılabileceği bir şeyler vardır.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Gürcan Görüroğlu: Bu kararı özgür irademle aldım. Ben 33 yaşında bir insanım. Bu kararımı hiç kimse birilerine maletmeye kalkıp, suçlu aramasın. Eğer bir suçlu varsa; o da, tecriti kaldırmayarak 122 insanın ölümüne neden olan ve benim de ölüm orucuna başlamama neden olan AKP iktidarı ve Adalet Bakanlığı’dır. Tecrit kaldırılıncaya kadar ölüm orucundayım. Ve tecrit kaldırılmazsa benden önceki 122 insan gibi ben de gün gün, hücre hücre eriyerek öleceğim.

Kaynak: Halkın Sesi TV

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

