Başlangıç > Avukat Behiç Aşçı > Behiç Aşçı: Beni Ölüm Orucuna Zorlayan Adalet Bakanlığı

Behiç Aşçı: Beni Ölüm Orucuna Zorlayan Adalet Bakanlığı

behic-asciF tipi cezaevlerindeki tecrit uygulamalarına karşı ölüm orucunu sürdüren Avukat Behiç Aşçı, son dönemde kendisine ilişkin basında çıkan haberleri provokasyon olarak değerlendirdi. Aşçı, “Benim arkamda kimse yoktur. Ölüm Orucu’na başlamaya kendim karar verdim ve sürdürüyorum. Ama illa birileri aranacaksa kimin olduğunu ben söyleyeyim; bana Ölüm Orucu eylemini Adalet Bakanlığı yaptırmaktadır “ dedi.

Avukat Behiç Aşçı 13 Aralık günü saat 12.30’da Şişlideki evinde son günlerde basında çıkan haberlerle ilgili bir basın açıklaması yaptı.

Açıklamada Avukat Taylan Tanay‘da yer aldı. Behiç Aşçı açıklamaya, son dönemdeki gelişmeleri anlatarak başladı.

Aşçı yaptığı basın açıklaması ile provokasyon haberlerine son verilmesini isteyerek şöyle dedi;

‘Son dönemde başta Hürriyet olmak üzere çeşitli gazetelerde benim ölümümden sonra DHKC’nin eylem yapacağına, eylemlerini arttıracağına dair haberler yayınlandı.

Bu haberler provokasyon amaçlı ve sürdürdüğüm Ölüm Orucu eylemini gölgelemeye yönelik haberlerdir. Benim arkamda kimse yoktur. Ölüm Orucu’na başlamaya kendim karar verdim ve sürdürüyorum. Elbette ki toplumun birçok kesiminde yoğun bir duyarlılık oluşmuştur, artık toplumun en geniş bir kesimi tecriti bir insanlık suçu olarak kabul etmekte ve tecritin kaldırılmasını istemektedir. Bugün tecrit politikalarında Adalet Bakanı’nın kendilerinden başka destekçisi kalmamıştır.

Gelişmelerden rahatsız olan siyasi iktidar her türlü aracı kullanarak eylemimize saldırmaya çalışmaktadır. Önce babamı kandırarak bana müdahale edebilmek için belge imzalatılmıştır. Şimdi de bu eylemin arkasında DHKC varmış gibi bir hava yaratılmaya çalışılmaktadır. Bu haberlerin kaynağı Emniyet Genel Müdürlüğü’dür. Bundan 15 gün önce yayınladığı bir genelgeyle benim ölümümden sonra DHKC’nin eylemler yapacağını iddia eden Emniyet Müdürlüğü’dür. Elbette ki böyle bir şey yoktur. Ben bir avukatım ve eylemimi müvekkillerim için yapıyorum. Kimse bu eylemin arkasında birilerini aramaya kalkmasın. Ama illa birileri aranacaksa kimin olduğunu ben söyleyeyim; Adalet Bakanı’dır. Bana Ölüm Orucu eylemini Adalet Bakanı yaptırmaktadır.

Bu kontrgerilla haberlerinin amacı bizim direnişimiz üzerine demagoji yapmak, şu anki mevcut eyleme yönelik geniş desteği kesmeye çalışmaktır. Bunlar boş çabalardır. İktidarın yapması gereken tecritin kaldırılmasıdır.

Bu vesileyle basını da daha dikkatli ve sorumlu habercilik yapmaya çağırıyoruz. Bilmeliler ki yapacakları haberler bizlerin yaşamı üzerinde etkili olacaktır.’

Aşçı’nın yazılı metni okumasını ardından söz alan Avukat Taylan Tanay, Aşçı’nın Ölüm Orucu’nun 253. gününde. ‘ olduğunu belirterek, son dönemde sorunu çözülmesi için yapılan girişimlerden bahsetti. Tanay, konuşmasına şöyle devam etti; ‘Gelinen nokta itibariyle bugün Türkiye’nin en ciddi DKÖ’leri, sendikaları, insan hakları örgütleri, avukatlar barolar, tecrit meselesinin bir an önce çözüme kavuşturulması için Adalet Bakanlığı’na yoğun bir baskıda bulunmaktadırlar. Ve gelinen aşama da aslında ölümde ısrar edenin Adalet Bakanlığı olduğu açığa çıkmıştır. 4 Aralık tarihinde büyük sendika konfederasyonlarının ve DKÖ’lerinin hiçbir mimari tadilat yapılmaksızın, hiçbir yasal değişikliğe gidilmeksizin sorunun çözülebileceğine ilişkin yayınladıkları bir deklarasyon vardır. Ve toplumun çok geniş kesimleri yönünden bu deklarasyon itibar görmüştür. Sorunun çözümü çok açıktır. O gün de belirtildiği üzere, bugün sorununu muhatabı, Adalet Bakanlığı’nın ve gazete haberlerinin yansıttığı gibi illegal örgütler değil. Sorunun muhatabı biz avukatlarız. Sorunun muhatabı bu ülkenin onurlu aydınlarıdır. DKÖ’lerdir. Biz bu sorunun çözülmesini istiyoruz. Bu sorunun ‘biz’ çözülmesini istiyoruz. Sorunun tarafıyız. Bu ilan edilmiştir. Dolayısıyla Adalet Bakanlığı’nın sorunu çözümü konusunda muhatap aramasına, sorunun çözülmesi noktasında demogoji yapmasına gerek yoktur. DKÖ’ler sorunun tarafıdır ve sorunun tarafı oldukların ilan etmişlerdir. Bu haberler geniş toplumsal desteği ve Adalet Bakanlığı’nın teşhir olmuş yüzünü gizlemeye yöneliktir. Buradan tekrar Adalet Bakanlığı’na, bu haberleri yapanlara çağrı da bulunmak istiyoruz; Sorunun çözümü çok basittir. DKÖ’lerin baroların, mimarların tabip odalarının yükselttiği sesse kulak vermek gerekir. Sorunu çözelim. Gelinen aşamada demogojilerin işe yaramadığı 122 insanın ölümüyle ortadadır. Bu tip haberler bu güne kadar sadece ölüm üretmiştir. Biz çözüm istiyoruz. Buradan tekrar Adalet Bakanlığını çözüme davet edelim. Geldiğiniz için teşekkür ederiz.’

Kaynak: Halkın Sesi TV

Kategoriler:Avukat Behiç Aşçı
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

