Başlangıç > Avukat Behiç Aşçı, Aydınlar Konuşuyor, Toplum Konuşuyor > ayşe düzkan: Behiç Hepimiz İçin Birşey Yapıyor

ayşe düzkan: Behiç Hepimiz İçin Birşey Yapıyor

ayse duzkanYazar ayşe düzkan yeni yayınlanan çalışması, “Behiç Aşçı Kitabı”nın tanıtımını avukat Behiç Aşçı’nın evinde düzenlediği bir imza günü ile yaptı. düzkan, imza gününde, “Türkiye herkesin cezaevine girme riski olan bir ülke, bir sürü başbakanı cezaevine atmış bir ülke, dolayısıyla Behiç’in ve diğer Ölüm Orucu yürütenlerin F tipi cezaevlerine karşı hepimiz için bir şey yaptığını düşünüyorum. O yüzden ona teşekkür etmek istiyorum” dedi.

ayse duzkan

Kitabının tanıtımı ve imza günü vesilesiyle geldiği Ölüm Orucu’nun 264. günün de olan avukat Behiç Aşcı’nın evinde ayşe düzkan imza günü basın açıklaması yaparak başladı. ayşe düzkan toplantıda şunları söyledi:

“Behiç Aşçı ile ilk sabah gazetesinde çalışıyordum. F tipleri ile ilgili bir haber yapacaktım. Abdi İpekçi’deki eylemin bininci günüydü öyle tanıştım ilk. Sonra haber çıktı. Sonra ziyaretlere açık olduğunu öğrendim ve buraya geldim ilk olarak o zaman düşündüm böyle bir kitap yazmayı.

Benim amacım hem F tipi cezaevleri sürecine katkı olacak bir şey yapmaktı. Hem de Behiç’in kişiliğinde şimdi kamuoyunda bir canavar gibi gösterilen işte çok acayip insanlık dışı başka hiç insanlara benzemeyen gibi gösterilen devrimcileri nasıl insanlar olduğunu birisinin aracılığı ile kamuoyuyla başkalarıyla paylaşmaktı.” diye konuştu.

Böyle bir ülkede her kesin hapishaneye girme ihtimalinin olduğunu söyleyen ayşe düzkan, hapishanelerle ilgili bir şey yapmak sadece devrimcilerin haklarını savunmakla ilgili olmadığını sözlerine ekleyerek şunları anlattı; “Cezaevleriyle ilgili bir şey yapmak sadece devrimcilerin haklarını savunmakla ilgili bir şey değildir. Tabi benim nezdinde bu ülkenin ve bu dünyanın, daha adil, daha özgür ve daha eşit bir dünya olması için mücadele edenler başkalarından daha kıymetlidir. Ama sonuç olarak herkesin cezaevine girme riski olan bir ülke, bir sürü başbakanı cezaevine atmış bir ülke, dolayısıyla Behiç in ve diğer Ölüm Orucu yürütenlerin F tipi cezaevlerine karşı hepimiz için bir şey yaptığını düşünüyorum. O yüzden ona teşekkür etmek istiyorum.”

ayse duzkan behic asci

ayşe düzkan’dan sonra söz alan avukat Behiç Aşcı “Bence Ayşe hanım son derece zor bir şeyi üslenmiş oldu. Tecrit, Ölüm Orucu hepsini anlatması gerekti. Küçük bir kitap da bunları anlata bilmek biraz daha zordur galiba ama ben başarabildiğini düşünüyorum. Buradan da kendisini hem tebrik ederim hem kutlarım. Bir kere zor bir işe adım attığı için ve bunu başardığı için bu süreçte böyle bir şey gerekliydi bize ses oldu içerdeki insanlara bir ses oldu. Tecrite bir ses oldu güçlü bir ses oldu. Bu nedenle kendisine teşekkür ederim.” diye konuştu.

Basın açıklamasının ardından imza gününe devam edilirken direnişinin 264. gününde olan Aşçı yorulmasından kaynaklı odasına dinlenmeye çekildi.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

