Başlangıç > Dayanışma Etkinlikleri > TUYAB: Hatice Bolat Serbest Bırakılmalı

TUYAB: Hatice Bolat Serbest Bırakılmalı

Hatice Bolat’la DayanismaTutuklu ve Hükümleri Yakınları Birliği (TUYAB), Galatasaray Lisesi önünde yaptığı basın açıklamasıyla Gebze M Tipi Hapishanesi‘nde tutuklu bulunan Hatice Bolat‘ın serbest bırakılmasını istedi. Tutuklu yakınları, Bolat’ın sağlık durumu hakkında basına bilgi verdi. Tecride dayalı F tipi hapishanelerin tutsakların bedensel, ruhsal sağlığını tehdit ettiğini ve kalıcı hastalıklara neden olduğunu söyleyen Karagöz, doktorların Bolat’a hala bir teşhis koyamadığı dile getirdi.

Gebze M Tipi Cezaevi’nde tutuklu bulunan ve 10-15 günlük aralarla geçici körlük ve işitme kaybı yaşayan Hatice Bolat’ın tahliye edilmesini isteyen yakınları Galatasaray Lisesi önünde eylem yaptı. “Hatice Bolat ve tüm hasta tutsaklar serbest bırakılsın” yazılı pankart açan yakınları adına İsmail Karagöz açıklamayı okudu.

Tecride dayalı F tipi hapishanelerin tutsakların bedensel, ruhsal sağlığını tehdit ettiğini ve kalıcı hastalıklara neden olduğunu söyleyen Karagöz, doktorların hala bir teşhis koyamadığı dile getirdi. Bolat’ın şikayetleri hakkında bilgi veren Karagöz, “Vücudunun sağ tarafında komple uyuşma, karıncalanma, hissetmeme, güç kaybı ve ağrı var. Doktorlar sağ bacak ve kolda incelme olduğunu tespit ettiler. 10-15 gün arayla geçici körlük ve işitme kaybı yaşanıyor. Bir süre sonra uğultuyla birlikte duymaya başlıyor, ancak sınırlı duyuyor. Yürümede denge bozukluğu çekiyor” şeklinde konuştu.

Karagöz açıklamasının devamında, “Bizler, TUYAB’lı aileler olarak F, D, L ve M tipi cezaevlerindeki hak gasplarına, tecrit koşullarına ve bunun sonuçlarına karşı mücadele etmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Eylemde “Hasta tutsaklar serbest bırakılsın” ve “Hatice Bolat serbest bırakılsın” sloganları atıldı.

Kaynak: Atılım

Hatice Bolat, 1996 yılında gözaltına alınıp yoğun işkencelerden geçirilerek tutuklanmıştı. O dönemde ciddi sağlık sorunları yaşamaya başlayan Bolat, 1998 yılında tahliye edildikten sonra TİHV’de tedavi görmeye başladı. Bolat, 8 Eylül 2006 tarihinde yaşanan TMY terörü kapsamında tekrar tutuklanarak Gebze M Tipi Cezaevi’ne konuldu.

  1. sabahat
    30 Mayıs 2007, 23:35

    Ben Sabahat Bolat, Hatice Bolat’in kiz kardesiyim. Uste yazilanlarin hepsine katiliyorum ve ablamin serbest kalmasini istiyorum.

  2. Mehmet
    30 Mayıs 2007, 23:40

    Ben Hatice Bolat’in amcasinin ogluyum. Hastaligindan dolayi serbest birakilip disardan tedavi edilmesini istiyorum.

  3. Deniz Bolat
    30 Mayıs 2007, 23:45

    Ben Deniz Bolat Hatice Bolat’in enistesi. Hatice Bolat’in serbest birakilmasini istiyorum. Aldigi iskenceden dolayida disardan tetavi gormesini istiyorum.

  4. sabahat Bolat
    31 Mayıs 2007, 0:14

    Ablamin saglik durumunu orda onemsemeyenleri kiniyorum.Cunku ablamin sagligi iskencede bozuldu.Disarda tedavi gormesini istiyorum.

  5. Dervis Bolat
    24 Ocak 2008, 3:32

    Ceza evleri disinda halklarin kardesligini bozmak icin tutulmus milyonlarca insan varken, Hatice Bolat’in boylesine kotu sartlar altinda hala tutuklu kalmasi insanlik ayibidir, Bir an once serbest kalmasini ve eski sagligina geri donmesini butun ictenligimle istiyorum, Yegeni Dervis.

  6. Elvira
    14 Nisan 2008, 22:35

    ben Haticenin akrabasi deyilim ama benim kalbim onunlan. biran once saglina ve ozgurlugune kavusmasini temenli ederim. ve tum tutlasaklara ozgurluk.

  7. Elvira
    14 Nisan 2008, 22:37

    FREEDOM to people who is in prison!

  8. Elvira
    14 Nisan 2008, 22:38

    FREEDOM to Hatice Bolat!

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

