Başlangıç > Avukat Behiç Aşçı, Ölüm Orucu, Tecrit > “Adım Avukat Behiç Aşçı, Tecride Karşı, Hukuk ve Adalet İçin Ölüm Orucu’ndayım”

“Adım Avukat Behiç Aşçı, Tecride Karşı, Hukuk ve Adalet İçin Ölüm Orucu’ndayım”

Adım Avukat Behiç Aşçı. İstanbul Barosu‘nun 20560 sicil numarasında kayıtlı Avukatım. 1994 yılından bu yana avukatlık yapmaktayım… 5 Nisan Dünya Avukatlar Günü‘nde yapabileceğim son şeyi yaparak Ölüm Orucu’na başladım. Kendime ait bir talebim yoktur. Hapishanelerdeki tecritin kaldırılması tek talebimdir. Beni bu eylemi yapmaya iten Adalet Bakanlığı’dır. Eylemime intihar eylemi olarak bakmıyorum. Elbette yaşamayı ben de seviyorum ve istiyorum. Ama müvekkillerimin tecrit koşulları altında tutulduğunu seyrederek yaşamak istemiyorum. Her gün eriyip yok olmalarını izleyerek yaşamak istemiyorum. Onlara karşı bir vicdan borcum var ve bunu ödemeliyim… Tecrit çözülebilecek bir sorundur. Siz; sayın meslektaşlarım tecritin kaldırılmasını sağlayabilirsiniz. Adalet Bakanlığı sizin sesinize sessiz kalamaz� Size rağmen tecrit politikalarını uygulayamaz�

Adım Avukat Behiç Aşcı. İstanbul Barosu’nun 20560 sicil numarasında kayıtlı Avukatım. 1994 yılından bu yana Avukatlık yapmaktayım. Avukatlık yapmaya Halkın Hukuk Bürosu’nda başladım ve aynı büroda devam ediyorum.

Avukatlığı ticari bir faaliyet olarak ele almadım. Mesleğime para kazanma amaçlı bakmadım. Mesleğimizin doğası gereği “hukuktan, adaletten” bahsetmek zorundayız. Dolayısıyla da Avukatlık mesleğinin toplumsal bir yönü vardır. Bu toplumsal yön bizi Halkımıza karşı sorumlu yapar.

Ben de bu perspektifle ele aldığım mesleğimi Haklar ve Özgürlükler mücadelesinin hizmetinde kullanmaya çalıştım. Mesleği icra alanım olarak mahkeme salonlarını görmedim. Kendimi dava dosyalarına hapsetmedim. Ülkemizin her karışı benim “meslek icra alanım” oldu. Gecekondu direnişlerinde, faşist saldırılara karşı direnişlerde, işyeri direnişleri ve grevlerde, katliam ve infaz davalarında hep yerimizi aldık. Ve illa ki hapishanelerde yaşanan tüm hak ihlallerinde biz saldırıya uğrayanların yanında yerimizi aldık.

Bunun için bedel ödedik. Gözaltı, tutuklamalar, tehditler ve ölüm. Bütün bedelleri gördük, yaşadık. Büromuz Avukatlarından Avukat Fuat Erdoğan 1994 yılında polis tarafından infaz edildi. İşte ödeyebileceğimiz bedellerin en büyüğü!

Sadece İstanbul’da 20 kadar infaz dosyasında ölenlerin yakınlarının Avukatlığını yaptım. Tümünde sanıklar polislerdi ve ölenler de halktan insanlar. Bazı infazlarda görgü tanığı olmasına, bazı ölenlerin vücutlarında 50-60 kadar kurşun girişi olmasına, bazı infazlar bizzat polis telsizi kayıtlarından tespit edilmiş olmasına rağmen tüm davalarda polislerin beraat ettirildiğine tanık oldum. Adeta bu ülkede hakimlerin de bildiği, yazılı olmayan ve bizim görmediğimiz, bilmediğimiz başka bir hukuk-yasa uygulanıyordu. Hapishanelerde kafaları kırılarak öldürülen insanların yargılandığına tanık oldum, öldürenlerin değil.

Ve DGM’ler. Hakkını arayan herkesi yargılama görevini üstlenmiş özel mahkemeler� burada binlerce müvekkilimi savundum. Hiçbirinin mevcut yasalara göre işledikleri bir suçları yoktu. Ama tümü işkenceli emniyet ifadeleri ile, bu olmazsa polis fezlekeleri ile cezalandırıldıklarına tanık oldum.

Ve elbetteki 19 Aralık HAYATA DÖNÜŞ OPERASYONU. 20 hapishanede aynı anda başlatılan bu operasyona Kıbrıs Savaşından sonraki en büyük silahlı güç katılmıştır. Bilindiği kadarıyla 20.000 bomba atılmış, onbinlerce mermi sıkılmıştır. Bazı hapishanelerde ne olduğunu hala bilmediğimiz kimyasal silahlar kullanılması sonucu insanlar yakılarak öldürülmüştür.

Sağmalcılar Hapishanesinde 6 kadın diri diri yakılarak öldürülmüştür. Sağmalcılar ve Ümraniye Hapishanelerinde atıldığında insanların etlerini, derilerini yakan ama üzerlerindeki elbiseleri yakmayan gazların kullanıldığını tespit ettik ve bu gazların kimyasal tespitini yaptıramadık.

28 kişinin ölümüyle sonuçlanan operasyondan sonra tutuklu ve hükümlüler F tipi hapishanelerdeki tek ve üç kişilik hücrelere kapatılarak tecrite alındılar. Tecrit koşulları ağırlaştırıldı. Aile, Avukat görüşleri engellendi, yasaklandı. Kitap ve yayın alımı engellendi. Tecrit ve yalnızlık üç kişinin intihar ile ölmesine, yüzlerce kişinin psikolojik sorunlar yaşamasına, yüzlerce kişinin de fiziki hastalıklar yaşamasına yol açmıştır.

Buna rağmen Adalet Bakanlığı tecrit politikasında ısrar etmiş, hatta tecriti ağırlaştıran yeni İnfaz Kanunu’nu çıkarmıştır. F tiplerinin açılmasından kısa bir süre önce başlayan direniş Ölüm Orucu eylemi biçiminde sürmektedir. Bu eylemde bugüne kadar 122 insan ölmüş olmasına rağmen Bakanlık hiçbir adım atmamıştır. Oysa F tipleri yıkılmadan, içinde tadilat dahi yapmadan tecritin kaldırılması konusunda adımlar atılması mümkündür.

Ben Avukat olarak 6 yıldır elimden geleni yaptığımı düşünüyorum. Suç duyuruları, davalar, şikayetlere rağmen tecritin kaldırılması konusunda hiçbir adım atılmamıştır. İşte bu nedenle 5 Nisan Dünya Avukatlar Günü‘nde yapabileceğim son şeyi yaparak Ölüm Orucu’na başladım. Kendime ait bir talebim yoktur. Hapishanelerdeki tecritin kaldırılması tek talebimdir. Beni bu eylemi yapmaya iten Adalet Bakanlığı’dır. Eylemime intihar eylemi olarak bakmıyorum. Elbette yaşamayı ben de seviyorum ve istiyorum. Ama müvekkillerimin tecrit koşulları altında tutulduğunu seyrederek yaşamak istemiyorum. Her gün eriyip yok olmalarını izleyerek yaşamak istemiyorum. Onlara karşı bir vicdan borcum var ve bunu ödemeliyim.

Tecrit çözülebilecek bir sorundur. Siz; sayın meslektaşlarım tecritin kaldırılmasını sağlayabilirsiniz. Adalet Bakanlığı sizin sesinize sessiz kalamaz� Size rağmen tecrit politikalarını uygulayamaz�

Av. Behiç AŞÇI

  1. tayfun
    17 Ocak 2007, 17:00

    behıç abi gonlumuz yuregımız heran senınle…

  2. 20 Ocak 2007, 0:15

    haklsınız kazanacaksınız

  3. HAREKET GEREK
    22 Ocak 2007, 21:15

    PATLIYACAK BİR VOLKAN GİBİ ÇOK DOLUYUM.İNSANLAR! İLK ÖNCE KENDİYLE BAŞLAMALI KENDİSİNDE BAŞLATMALI DEVRİMİ,BİLGİLENMELİ VE BUNU PAYLAŞMAKTANDA KAÇINMAMALI AÇIKÇASI BİRÇOK İNSAN BİRAZ BİLGİLENDİĞİ ZAMAN KENDİNİ BİHALD ZANEDİP HERKEZ BİLMESİN BENİM KADAR,BEN HEP ONLARDAN BİR ADIM ÖNDE OLUCAM.BEN KONUŞUP NARA ATICAM HAVASINA GİRİYOR HALBUKİ BİLMEK-ANLAMAK VE UYGULAMAK ARSINDA BİR UÇURUM BOYU FARK VARDIR.DEVRİMCİ,SOLCU GEÇİNİPTE BAŞKALARINI DÜŞÜNÜYOMUŞ GİBİ YAPIPTA KENDİSİNDEN BAŞKA HİÇKİMSEYİ DÜŞÜNMEYEN BOYU DEVRİLESİ DEVRİMCİ GEÇİNENLER YADA KENDİSİNE İNSANIM DİYEN ARTİSLER O UÇURUMDAN BİRGÜN DÜŞERSİNİZ,BENCİL OLMAYIN,NANKÖR OLMAYIN,PAYLAŞIN,PAYLAŞANI ENAYİ YERİNE KOYMAYIN ONDAN SONRA İNSANIM DİYE DEVRİMCİYİM DEYE ÇIKIN MEYDANA.BİLİNÇLİ OLARAK SÖMÜRGECİLİKTEN YANA OLANLARA ZATEN LAFIM OLMAZ ONLAR ZATEN İNSANLIKTAN ÇIKMIŞ.İŞTE BEHİÇ AŞÇI VE ONUN GİBİLER HEPİMİZE ÖLESİYE BİR ÖRNEKTİR;BAŞTA BENCİLLERE,NANKÖRLERE,İKİYÜZLÜLERE,ŞEREFSİZLERE,SÖMÜRGECİLERE,KISACA İNSANLIĞA BÜYÜK ACI BİR DERS VERMEKTELER,AMA YİNEDE BUNUN ÖLESİYE OLMASI CANIMI YAKIYOR BÖYLESİ İNSANDAN ÖTE TEMİZ DURABİLMİŞ İNSANLARI KAYBETMEK ONLAR KAYBOLURKEN UMARIM İNSANLIK KAZANIYORDUR.ZATEN ONLAR ALMAK İÇİN GELMEDİLER VERMEK İÇİN GELDİLER.HAY BÖYLE KAZANMA OLMAZ OLSUN HEMİ HAYIIR YAŞASIN BEHİÇ AŞÇI VE ONUN GİBİLER CANLARINIDA VERMESİNLER ONLAR GİBİLERİN NESLİNİ TÜKETME YARIŞINDAMI LAN BU İNSAN GEÇİNEN YARATIKLAR TECRİTİ DURDURALIM İNSANLAR ÖLMESİN YETEER LAAN……………….

  4. Esma
    24 Ocak 2007, 2:04

    Bizler Almanya’dan yoldaslariniz sayin Behic abi gönlümüz ve yüregimiz hep sizinle olacaktir. Insanlik adina sizinle Gurur duyuyoruz ve bir an önce sagliniza kavusmanizi cani gönülden diliyoruz. Sevgi ve saygilarimizi yolluyoruz

  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın